Ulaştırma Bakanı'ndan önemli açıklamalar

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, NTV'de açıklamalarda bulundu.

Arslan'ın konuşmasından öne çıkan satırbaşları şu şekilde:

- Bakü- Tiflis- Kars demiryolu projesi ile uluslararası taşımacılık için çok önemliydi. Bir başka alternatif koridor de Kars’tan Ankara’ya oradan İstanbul’a kadar demiryolumuz var. Ama biz o hattı elektrikli, sinyalli hale getirme çalışmalarını sürdürüyoruz.

- Tekirdağ limanını kullanarak Avrupa’ya yük hareketi devam ediyor. Biz Edirne’den başlayan ve Kars’a kadar uzanan hızlı tren projesini sürdürüyoruz. Amacımız, Ankara Eskişehir İstanbul hattını hem Avrupa’ya kadar devam ettirmek ki, ihale süreçleri devam ediyor. Ankara’dan Sivas’a kadar hızlı tren inşaatı devam ediyor. Sivas sonrası Erzincan’a kadar olan kısmın bir kısmının ihalesini yaptık.

- Bakü- Tiflis- Kars marifetiyle ülkemize gelen yükler, zaten Avrupa’ya gidebiliyor. Ama ayrıca Edirne’den Kars’a kadar hızlı tren hattını kesintisiz hale getirme çalışmalarımız da etap etap devam ediyor. Hızlı trenin, yüksek hızlı trenden farkı; yüksek hızlı

- Marmaray projesi malumunuz Ayrılıkçeşme ile Kazlıçeşme arasında 14 km’de hizmet veriyor. Sene sonuna kadar Avrupa yakasında Halkalı, Anadolu Yakası’nda da Gebze’ye kadar o hattı kesintisiz hale getirmek. Ancak aynı anda o metromuz, üçüncü bir hat ile de yüksek hızlı trene hizmet verecek. Marmaray gece de yük trenlerine hizmet verecek. Şimdilik Derince’den deniz aktarmalı Avrupa’ya gidebiliyor.

DOĞU EKSPRESİNE YOĞUN İLGİ

- Altyapı yenilenince trenler daha sessiz seyahat eder oldular. Biz doğu ekspresi trenlerini çok kaliteli hale getirdik. Yolcularımız rahat bir seyahat yapıyor. Kars’ın özellikle tarihi değerleri; ören yerinin dünya kültür mirasına girmesi, bir çok tarihi yapıyı restore etmemiz, böyle olunca insanlar Kars’ta gelip gezebilecek yer olduğunu bilince tercih eder hale geldiler.

- Biraz da kendi reklamını kendisi yaptı. İnsanlar sosyal medyada paylaşınca, sizler de televizyonlara taşıyınca olağanüstü ilgi gördü. 1 Ocak, Mayıs sonu arası 160 bin kişi Doğu Ekspresi ile geldi. Geçen Eylül’den Mayıs ayına kadar da 272 bin kişi geldi. Yine Mayıs’tan Mayıs’a düşünürseniz 360 bin kişi ki, bunlar sadece trenle seyahat etmiyor. Orada çok farklı bir ortam oluyor. Sohbetti, eğlencelerdi. Ama Kars’a gelenler de en az 3-4-5 gün Kars’ı geziyorlar, Ardahan’a gidiyorlar, Sarıkamış özellikle turizm merkezi anlamında misafir çekiyor. Esnafımız memnun, oteller memnun. İnşallah bu hizmet devam edecek. Biz de bakanlık olarak yoğun ilgi görmesinden memnunuz.

ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI, BANLİYÖ HATLARI, KÜÇÜK CAMLICA KULESİ…

- Tabi İstanbul Yeni Havalimanı gerçekten dünyanın da merakla izlediği bir proje. Sadece ülkemize değil, dünya sivil havacılığına önemli hizmetlerde bulunacak. Biz yakın zamanda da deklare etmiştik. Yüzde 90,5 diye deklare etmiştik, bunun da üzerine çıktı. Çünkü 29 Ekim 2018’de açacağımızı deklare ettik, uluslararası sivil havacılık otoriterlerine çok önceden bildirmek zorundasınız. Havayolu şirketleri de bilet satışına başlamak zorunda. Çalışmalar çok güzel gidiyor. Biz zaten pisti inilebilir hale getirmiştik. Şu anda 24 saat boyunca, seyrüsefer cihazlarıyla bir aydır testleri yapıyorlar.

- Çamlıca Kulesi, yine geçen hafta ben şantiyeyi gezdim. Gerçekten İstanbul’un görselliğine değer katacak, yılda 4,5 milyon turisti ağırlayacak tesis kazandırıyoruz. Sadece görüntü kirliliğini temizlemekle kalmayacağız, simge yapılardan birisi olacak. Yaklaşık 220 metre betonarme, 160 metre çelik aksamı var. 170 ve 190’ncı metrelerinde seyir katı olacak, hem de iki restoran katı olacak.

- Marmaray da banliyö hatlarının bu sene sonu itibariyle bitirilmesi, kesinlikle Halkalı – Gebze 77 km Marmaray araçlarıyla hizmet vermesi bizim için önemliydi. Marmaray’ın bir başka özelliği de Gebze’den Halkalı’ya olan güzergahlarda, diğer raylı sistemlerle de entegre olacak. Sadece aktarma yaparak İstanbul’un her yerine gidecek. Bu çok önemli bir çalışma.

- Bunun yanı sıra bir hat daha hem yüksek hızlı trenlerimiz için, hem de ülkemiz içinde çalışan trenlerimize hizmet verecek. Onu da bu sene bitirmek adına bütün gayretimizle çalışıyoruz.

BÜYÜK PROJELERİ DÖVİZ KURU NASIL ETKİLEDİ?

- Uluslararası projeler olmaları hasebiyle dövize endeksli ihaleye çıkıyoruz. Ancak sorunuzun ikinci kısmı çok daha önemli. Ekonomik olarak bu kadar saldırılarının olduğu bir ortamda, ABD’nin faiz işlemlerinden kaynaklı bir sıkıntı var mı kısmı çok daha önemli. Bizim projelerle ilgili bir sıkıntı olmadığını örnekle vermek isterim.

- 1915 Çanakkale Köprüsü, rekorlar içeren bir proje. Bu projenin yakın zamanda ihalesini yaptığımızda bir çok ülkeden 24 firmadan teklif geldi, 18’i yabancı firmalardı. Daha da önemlisi ihale yapıldı, işe başlandı. Firmalarımız kredi için piyasaya çıktılar. Yaklaşık 5 milyar avroluk kredi teklifi geldi. İhtiyaç 2,3 milyar avro iken 5 milyar avroluk kredi teklifi geldi. 1 milyar 700 milyonu yurt dışı bankalarından, finansta yeni bağlantı.

- Ankara-Niğde arası otoyolu yapıyoruz. Bunun ihalesini yaptık 277 km’lik bir güzergahtır. 1 milyar 300 milyon avro. Bunun da kredileri bulundu. Ve dün itibariyle, tam sıcak konjonktürde finansmanıyla ilgili anlaşmalar yapıldı. Bu bizim için önemli bir gösterge.

- Yine İstanbul Yeni Havalimanı’nda ilave işlerden kaynaklı yüklenicilerin ilave kredi ihtiyacı vardı. Onu da son aylarda temin ettiler. Orada da göründü ki finans kuruluşlarının Türkiye ile ilgili bakışı ve güveninin göstergesi adına bu işlerin hepsini rahatlıkla yaptık. Yapmaya da devam edeceğiz.

NTV

LOJİPORT

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.